© MCM
ACTUALITATE

Serviciul de Evidenta si Informare - SPCLEP - Programări online pentru Cartea Electronică de Identitate

27.08.2025 -

Serviciul de Evidenta si Informare - SPCLEP vă informează:

Programări online pentru

Cartea Electronică de Identitate


2. Anunț din 27-08-2025:

INFORMAŢII PRIVIND NOILE ACTE DE IDENTITATE



  • Carte Electronică de Identitate (CEI)

    - are dimensiune standardizată, conform normelor europene, asemenea unui card bancar şi va putea fi utilizată ca document de călătorie;

    - include funcţionalitatea de semnătură electronică prin conectarea la anumite aplicaţii;

    - este prevăzută cu un CIP cu cel puţin zece elemente de securitate;

    Domiciliul titularului nu apare în formatul tipărit, ci doar în cel electronic.

    Cererea pentru carte electronică se depune doar cu programare online, accesând exclusiv: https://hub.mai.gov.ro/

    Costuri: prima carte electronică de identitate se eliberează gratuit pentru cetăţenii români începând cu vârsta de 14 ani, în limita fondurilor asigurate prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).

    În cazul minorilor sub 14 ani pentru care se solicită carte electronică de identitate se achită 70 de lei la ghişeele CEC Bank şi automatele de plată SelfPay.

    Opţiunea pentru a solicita o carte de identitate poate fi exprimată oricând de titular, indiferent de termenul de valabilitate al actualului act de identitate.

    Documentele necesare vor fi prezentate în original.

    • Începând cu data de 01.08.2025, cererea pentru eliberarea cărţii de identitate electronice se poate depune la orice serviciu de evidenţă a persoanelor, indiferent de locul de domiciliu.
    • CEI poate fi ridicată de la orice serviciu de evidenţă a persoanelor, în funcţie de opţiunea solicitantului.
    • Termenul de eliberare se prelungeşte cu 10 zile lucrătoare faţă de cel stabilit la nivelul serviciului de evidenţă la care a fost depusă cererea.

    Informaţii referitoare la cartea electronică de identitate pot fi găsite pe: https://carteadeidentitate.gov.ro/ şi https//hub.mai.gov.ro/aplicatie-cei


    • Cartea de identiate simplă (CIS)

    - are dimensiune standardizată, conform normelor europene, asemenea unui card bancar;

    - face dovada identităţii, a cetăţeniei şi a domiciliului în România;

    - nu constituie document de călătorie în statele membre ale U.E.;

    - nu permite titularului accesarea serviciilor publice sau private electronice;

    - se eliberează în termen de 30 de zile de la data solicitării.

    Costuri: 40 de lei, se achită la ghişeele unităţilor CEC Bank şi la automatele de plată SelfPay.

    Documentele necesare vor fi prezentate în original.


    • Eliberare act de identitate la împlinirea vârstei de 14 ani

    Acte necesare:

    - certificatul de naştere;

    - actul de identitate al unuia dintre părinţi sau al reprezentantului legal;

    - certificatul de căsătorie al părinţilor sau, după caz, certificatul/hotărârea de divorţ în cazul în care părinţii sunt divorţaţi;

    - minorul care nu a împlinit 14 ani trebuie să se prezinte cu ambii părinţi cu documentele menţionate mai sus;

    • Eliberare act de identitate la expirarea termenului de valabilitate, modificarea datelor de stare civilă, anularea documentului, schimbarea sexului sau a fizionomiei

    Acte necesare:

    - actul de identitate;

    - certificatul de naştere şi certificatul de căsătorie după caz;

    - certificatul/hotărârea de divorţ după caz;

    - documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu;

    - hotărârea judecătorească sau, după caz, actul administrativ în baza căruia s-au modificat datele de stare civilă.

    În cazul în care solicitantul nu este titular al documentului cu care se face dovada spaţiului de locuit, este obligatorie prezenţa titularului acestui document, care va prezenta actul de identitate în original şi va semna declaraţia de consimţământ în faţa lucrătorului, indiferent de motivul invocat pentru eliberarea cărţii de identitate.În situaţia în care găzduitorul nu se poate prezenta la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor, declaraţia de primire în spaţiu poate fi consemnată la notarul public, la misiunea diplomatică sau la oficiul consular al României din străinătate ori în prezenţa poliţistului de la postul de poliţie.Declaraţia găzduitorului, în original, este prezentată de solicitant odată cu depunerea documentelor pentru eliberarea actului de identitate.

    1. Anunț din 14-07-2025:

    Stimați cetățeni,

    Va comunicam că, începând cu data de 14 iulie 2025, programările online se pot efectua doar pentru Cartea Electronică de Identitate (vedeți link-ul de mai jos), selectând locația: S.P.C.L.E.P. Campulung Moldovenesc)

    Pentru cetățenii români, care locuiesc în străinătate, lista documentelor care atestă reședința în străinătate o găsiți pe site-ul MINISTERULUI AFACERILOR EXTERNE, în link-ul următor:

    LISTA documentelor care atestă reședința în străinătate

    actualitate

    Legături

    actualitate

    Documente și legături

    Documente atașate postării curente:

    ACCES RAPID

    Opțiuni

    Distribuie postarea sau revino la lista tuturor articolelor.